Blog Runner

Ara parlo jo

Posted on: 29 abril, 2008

El dia de Sant Jordi em van regalar el llibre d’en Charly Rexach, “Ara parlo jo”:

Editorial: Ara Lllibres
Pàgines:128
«De petit ja tenia clara una cosa: volia ser futbolista. I no només ho tenia clar, sinó que estava convençut que me’n sortiria. Sempre ho vaig saber. Per què? Ho sentia dins meu. I ho veia. Per això, pràcticament res del que m’ha passat a la vida m’ha sorprès. Sabia que triomfaria al món del futbol. El que no m’imaginava és que tota la meva vida es concentraria només en un quilòmetre quadrat.»
Aquests són els pensaments de Charlie Reixach que ara ha recollit en aquest llibre. Més de quaranta anys servint al Barça.
A Ara parlo jo ens desvetlla alguns dels secrets relacionats amb el Barça. Equip on ha estat jugador i entrenador.
La relació amb Cruyff i les les anècdotes inédites del Dream Team, el descobriment de Messi i, el barcelonisme en general a Ara parlo jo.La veritat és que el llibre es queda a mitges, explica coses molt sucoses, però no entra a detalls concrets de res, i això porta a una decepció a mesura que van passant les planes i no trobes el suc. Possiblement la intenció i el públic al que s’adreça el llibre limiten l’entrada “al drap” d’alguns episodis ben coneguts de la “mitologia” culé.

De tot el llibre jo destacaria dos passatges:
El primer és quan explica que el que li cal a un entrenador és psicologia per treure el màxim rendiment a l’equip. Podem dir que en això el “Dream Team” era l’exemple perfecte de funcionament psicològic.

El segon és la descàrrega que fa contra el director de l’Sport, Josep Maria Casanovas. Sempre he dit que un dels grans mals del barcelonisme és la lluita de poders que hi ha dins del club i de l’entorn, però constatar amb fets aquesta intuïció … La demostració del poder que suposen els mitjans de comunicació dins del club, encara que sigui l’etapa de Gaspart diria que això no ha canviat gaire, fa pensar el que no passarà al dia a dia en un club així. Relament una llàstima.

Responder

Delícies weberes

Posts Más Vistos

